Sweetspot(s)

29-10-2020

Vandaag werk ik weer een dag in de kliniek. Afgelopen weken mocht ik alleen thuis werken vanwege verkoudheidsklachten en keelpijn. Vorige week ben ik getest op Covid. De uitslag was negatief, wat zeer positief nieuws was. Joepie ik mag weer!

Ik heb mijn collega's en vooral de mama's zo gemist. Het zijn in de kliniek geeft mij leven. Wellicht is dit wat ze bedoelen met een "sweetspot". Vandaag werden we gebeld door een vrouw die gister haar afspraak heeft gemist. Vrouwen begrijpen vaak niet dat het missen van die eerste afspraak betekent dat je in principe niet meer in de kliniek kan komen. Alleen maar doordat we zo ver volgeboekt staan en een eerste afspraak zo een uur in beslag neemt.

Natuurlijk vertellen we dit bij het maken van de afspraak en toch komen vrouwen regelmatig (zonder reden of afbellen) niet opdagen op de geplande afspraak. Op dit moment zijn we voor de rest van het jaar volgeboekt en moeten we letterlijk vrouwen verwijzen naar de plaatselijke kliniek die ook overstroomd. Als ik aan het werk ben ga ik vaak toch over stag. Ik werk wel een tandje harder of een uur langer. Dan weet ik dat deze mama een plekje in de kliniek heeft.

Steeds meer vrouwen willen bij ons hun zwangerschap doorlopen wat een compliment is voor ons team en de kwaliteit van zorg welke we bieden. Ook het vollopen van de ziekenhuizen en lokale kliniek zorgt ervoor dat we dus regelmatig nee moeten zeggen. We zijn op dit moment aan het bijhouden hoeveel vrouwen en kinderen we niet kunnen aannemen in de kliniek. Dit geeft ons goede data om de wens van uitbreiding (in ruime en staff) te kunnen onderbouwen.

Wij zien het voor ons; meer ruimte, meer professionele zorg, meer staf om te zorgen dat iedere moeder goede en menswaardige zorg kan krijgen. Wij blijven hopen en geloven. En tot die tijd zoveel mogelijk helpen wat we kunnen. Met een big smile, want wat is dit fijn om te doen.

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin